04 december 2008

Sthlm på 5 dagar

Upp och ner, ner och upp...traskade jag flitigt på bland affärer i Stockholm. Jag har, hör och häpnad, inte åkt fel en gång, inte gått vilse en gån inte heller ringt till Per för att få en vägbeskrivning. Nä jag har fasen hittat själv, bytt från buss till tunnelbana till rosslagsbanan till tunnelbana och växlat tunnelbane"färg". Snacka om boostat ego, jag kan kanske eventuellt bli bra på navigering om jag bara lägger manken till. Under min resa träffade jag Kajsa, Hanna & Rille, Christel & Christina samt John å hans flickvän Johanna. Jag har ju tidigare haft ett förakt mot Stockholm, dels för att Stockholm tjyvar mina kompisar och dels för att jag inte trodde mig bemästra det stressiga tempot. Nåväl jag tycker fortfarande bättre om Skåne, men jag kan faktiskt tänka mig att resa till Stockholm igen ;-)

Inga kommentarer: