25 september 2008

Uganda & Rwanda

Vi har varit i Uganda i 5 dagar och Rwanda 2 dagar. Vi gjorde gorilla trekken i Rwanda, det var en cool upplevelse och jag skulle kunna ha betald det dubbla for denna upplevelse. Att sta ogo mot oga med en silverback ar inte att leka med. Han trangde sig sedan emellan mig och en dansk tjej. Vara hjartan bankade sa man nastan kunde se de hoppa ut ur brostkorgen. Manga fina foton blev det i alla fall. Tyvarr ar internet uppkopplingen sjukt dalig har sa jag kan inte ladda upp nagra bilder i Uganda i alla fall, kanske battre i Mozambique. Hostlet vi bor pa i Uganda heter Red chilley och ena natt blev jag biten av bedbuggs. Fasen vad det kliades, inte kuligt alls. Men Per a.k.a. hobbysjuksyrran hade kramer och salubrin sa det hjalpte lite i alla fall. Nu bor vi i talt, billigare o inga bedbuggs. Det finns en pytteliten pool har och vilda apor som springer omkring, Per ar i himelriket. Innan vi besokte gorillorna var vi pa en o som heter hairy Lemongrass, vattenfall som fungerade som en jacucci, nice. Nu vankas det mat sa jag ska sluta skriva och aterkommer med mer info nar jag kommer at en dator.

1 kommentar:

tant sa...

i löööööve you. kom hem snart. jag vill ha vin/drinkar och fotovisning hos dig. =) puss