11 oktober 2008

Afrika och internet är ungefär som 90-talet och modem

Nu är jag hemma från min 3½ veckas långa Afrika resa och den var helt ofattbart rolig och berikad med alla dess sorter av olika djur arter. Ja som jag skrivit nedan så såg vi Bergsgorillorna i Rwanda. Efter det begav vi oss till Mozambique och landade i Maputo. Vi gillade verkligen inte Maputo verken då eller innan hemresan. Vi åkte snabbt till Tofo som var helt avsatt för slapping, snorkling och lita dykning. Första dyket ägde rum på Manta Reef, såg 9 mantor och det var absolut coolaste upplevelsen under vatten. Såg även en stor sköldpadda och mina favorit fiskar boxfisch. Sedan när det var dags för snorkling så fick jag problem med örat. Jagade runt efter läkare som inte kunde engelska, ringa sos international som inte kunde hjälpa till för att sedan tvingas tillbaka till Maputo för att träffa en läkare som kunde engelska och vågade titta på mitt öra. Diagnos, hål på trumhinnan, inget mer stoppa huvudet under vattnet här inte. Så jäkla B, sol och bad å så får man inte vara med huvudet i vattnet, vågorna gör ju inte heller att man vågar chansa på att ens gå ut i vattnet. Stranden skulle man ju storkan av om man låg på i den värmen. Ja angående rubriken, det tog så himla lång tid att komma ut på nätet så det är därför jag inte har uppdaterat så bra. Bilder kommer att läggas in och scrapp´in är på gång.

Inga kommentarer: