09 november 2008

Att vara vuxen och sjuk...

...jag blir väl runt 10 år när jag väl är sjuk. Ringer mamma och gnäller, har sambon till att hämta vatten, ta hand om mig och dusch det vet jag nog inte ens vad det är. Jag började må rätt kasst i onsdags på eftermiddagen. Fick ont i skinnet, i hårbotten och bakom ögonen. Sådana där typiska Strömbergarsyptomer på feber. Har varit sjuk i 4 dagar nu, igår tvingade Per mig att duscha, han sa att jag luktade illa och det menar han att det är märkligt för att vara mig :-) Idag mår jag lite bättre, har orkat sitta lite vid datorn för en drös med fix som har hamnat efter. Har dock fortfarande ont bakom ögonen, blixtar far i hela skallen om jag skulle göra en hastig blick åt något håll utan att röra huvudet. Märkligt det här med att vara sjuk. Jag har haft en rätt så lång period nu utan sjukdomar å så började det här med min dumma näsa som sedan drabbade örat och nu har jag varit sjuk i något jag inte ens kan beskriva vad det är. Undra om jag kommer bli frisk när näsan är fixad?? I alla fall så är jag inte van vid att bara slacka i 4 dagar, skulle gärna gå till jobbet imorgon men antar att jag måste vila upp mig och att smärtan bakom ögonen försvinner först.

Inga kommentarer: